FANDOM

Nen (念, Mind Force-Sila Uma) je jedna od odlika mange Hunter x Hunter napiasane od strane Jošia Togašija (Yoshihiro Togashi). To je energija koja omogućava živom biću da koristi i manipuliše svojom životnom energijom (poznatom kao aura). Reč "nen" može se koristiti u razgovoru i odnosi se na auru.

Svojstva Nena Edit

Images-1455113259

Nenom neko uči da kontroliše svoj protok aure i da koristi svoju energiju

Nastanak i upotreba Edit

Aura (オーラ) je životna energija proizvedena od strane svih živih tela i od vitalnog značaja je za opstanak. Aura iz svih delova tela teži tome da teče zajedno da proizvede jedno masenu energiju. Ovo se dešava bez svesti pojedinaca, obično sporim oticanjem aure iz tela. Ako bi se izgubila sva aura, bilo bi kao da ste izgubili svu energiju, što bi bilo fatalno. Pore ili tačke na telu iz kojih aura teče nazivaju se "Aura Čvorovi" (Aura Nodes, 精孔) (しょうこう, Shōkō). Kontrolisanje tih čvorova je prvi korak da postanemo korisnici Nena.

Učenje upotrebe Nena je poslednji korak da postanete Profesionalni Lovac jer većina ugovorenih poslova zahtevaju to kao minimum. Ova tehnika ima mogućnost da poboljša snagu fizičkih napada ili objekata (u zavisnosti od količine aure) i omogućava da parapsihološke stvari postanu stvarnost. Može se oblikovati u skoro bilo koju vrstu psihičke moći kroz korišćenje samo uma, Nen je takođe opasna snaga nepoznata javnosti. Zločini počinjeni Nenom spadaju u nadležnost Nen policije, ali prestupnici takođe mogu biti meta Udruženja Lovaca.

Učenje Nena i iniciranje Edit

Učenik uči Nen tako što otvara i zatvara svoje aura čvorove, tako da može da kontroliše protok aure. Jedan način učenja Nena je spor i postepen kroz meditaciju. Drugi metod (nazvan iniciranje ili krštenje) je tako da se primi aura od iskusnog Nen korisnika i tako da se čovrovi primoraju na otvaranje; bez obzira koliko brzo radi postupak je nepoželjan zbog opasnosti po učenike, ako je korisnik neiskusan ili zlonameran. Postoji i mogućnost da se Nen probudi preko fizičkog udarca koji je obložen aurom, ali to dovodi do trajnje nesposobnosti ili smrti.

Images-1455201587

Ving inicira Gona i Kiluu da počnu da koriste Nen

Postoji i manje rizičan način, a to je se polako prodrma jedan čvor i otvori se, što primorava korisnika da nauči da kontroliše auru, mada postoji rizik od velike iscrpljenosti i smrti. Ovaj metod se zove Gehou. Kada jednom otvori čvorove u telu, korisnik će moći da vidi svoju auru jer će i čvorovi u očima biti otvoreni. Aura liči na paru iz čajnika.

Moguće je ostiti prisustvo aure i bez svesti njegovog postojanja. Opisana je kao topla, viskozna tečnost u stanju mirovanju. Rečeno je da moćna, prečišćena aura daje sećaj kao da srodna igla bode po koži. Pošto svako živo biće podsvesno emituje auru, jako je korisno naučiti kako da se oseti za one koji prate živa bića ili love neživa bića obavijena aurom. Iskusan Nen korisnik može oceniti lokaciju i relativnu snagu svog protivnika.

Dok je Ving učio Gona i Kiluu osnove imali su upočetku lažni osećaj da se Nen najviše fokusira pri meditaciji i na jedno biće. Ovaj metod ne zahteva nikakvu auru i nema vidljivog efekta; međutim nakon Gonovog meča sa Gido i nakon što se Gon povredio i bilo mu je zabranjeno da koristi Nen 2 meseca, dok se ne oporavi, Gon i Kilua su koristili ovja način i doveli su do efekta da im je mnogo prirodnije da koriste Nen. Obzirom da Nen dobrim delom zavisi od mentalng i emocijalnog stanja, ovaj metod može biti posebno koristan za treniranje Nena bez aure, mada je normalno korišćenje tehnike obično poželjnije.

Plameni Nen Edit

Plameni Nen (Nen of the Flame, 燃, Nen) se ponekad koristi u Šingen-rju kung fuu kao korak pre učenja stvarnog Nena. Ovo su mentalne vežbe, slične meditaciji, koje jačaju nečiju volju. Regularna vežba može olakšati protok nečije aure. Četiri vrste vežbi Plamenog Nena su:

  • Ten (Ten, 点, Point)-Fokus uma, razmišljanje o sebi i odrediti cilj
  • Zetsu (Zetsu, 舌, Tongue)-Stavi to u reči
  • Ren (Ren, 錬, Temper)-Ojačati svoju volju
  • Hatsu (Hatsu, 発, Release)-Stavi to u akciju

Geniji Edit

Images-1455202976

Neki od najpoznatijih ljudi kojisu prirodno naučili Nen.

Nen je kao i ostale veštin, postoje talentovaniji i manje talentovani. Neki su u stanju da otkriju i koriste svoju auru sami, bez formalnog učenja. Oni su poznati kao "geniji", "vidovnjaci" ili "super ljudi". To može biti bilo šta od nenamerne mogućnosti da koriste osnove Nena, ili nesvesno stvaranje sposobnosti bez objašnjenja ili razumevanja zašto je neko u stanju da to učini. Nen geniji su izuzetni umetnici u svojim oblastima i njihove sposobnosti su povezane.

Poznati geniji tokom serije:

  • Neon Nostrade, vračara.
  • Beni Delon, ubica mase i kovač.
  • Zepile, falsifikovan umetnik.
  • Komugi, svetski šampion u Gungiju.
  • Aluka Zoldik, ipunitelj želja.

Nen i emocija Edit